Veelgestelde vragen | Healthcity Waalwijk

Welke voorzorgsmaatregelen heeft HealthCity Zuid getroffen? 
Klik hier voor onze Sport -en Wellness voorzorgsmaatregelen. 

Moet ik mijn clubbezoek reserveren en werken jullie met tijdsblokken?
Nee, je hoeft je clubbezoek niet te reserveren. Op basis van het meest recent afgegeven protocol Verantwoord Sporten van branchevereniging NL Actief, is er voor onze sportschool is er géén maximum gesteld voor het aantal bezoekers. In onze groepsles- en spinningszaal zijn er op basis van onze capaciteit wel maximale deelnemersaantallen vastgesteld.

Wil je weten wat de maximale deelnemersaantallen zijn?
Deze aantallen kun je checken op onze app. Download de HealthCity Zuid app via de Google Play store of de App Store. Mocht je niet kunnen aanmelden, vraag dan een reset-wachtwoord-link aan op jouw homeclub. Dit kan door een e-mail te sturen naar jouw homeclub: [email protected]; [email protected]; [email protected].  

Kan ik dus komen sporten of naar de sauna gaan wanneer ik dat wil?
Ja, je kunt gewoon komen wanneer het schikt in jouw agenda. Je hoeft niet bang te zijn dat we ‘vol’ zitten. Zelfs met de 1,5 meter maatregel hebben we voldoende plek voor iedereen. Mocht je drukte willen vermijden dan adviseren wij om in de ochtend tussen 07.00 – 09.00 uur, middag tussen 12.00 – 17.00 uur of in vroege avond tussen 17.00 – 19.00 uur te komen. 
 
Doet HealthCity een gezondheidscheck?
Ja dat doen we. Voorafgaand aan je bezoek checken we door middel van een aantal door het RIVM opgestelde gezondheidsvragen of je gezond bent. 
 
Ik wil graag meedoen met een groepsles, kan dat?
Ja, dat kan op basis van een reservering. Via de HealthCity Zuid app kun je je gewenste les reserveren. 

Ik wil graag meedoen aan een WOM/buikspierkwartier, kan dat?
Ja, dat kan op basis van een reservering. Via de HealthCity Zuid app kun je de gewenste les reserveren. 

Waar kan ik het groepslesrooster vinden? Die kan je vinden op: 
HealthCity Vught https://www.healthcityzuid.nl/vught/rooster/ 
HealthCity Oisterwijk https://www.healthcityzuid.nl/oisterwijk/rooster/ 
HealthCity Waalwijk https://www.healthcityzuid.nl/waalwijk/rooster/ 

Hoe moet ik de HealthCity Zuid app downloaden en installeren? 
Klik hier voor het stappenplan

Kan ik de club bezoeken zonder lidmaatschapspas?
Nee, zonder lidmaatschapspas kun je de club niet bezoeken. Het is van zéér groot belang dat je je lidmaatschapspas bij je hebt. Zo kunnen wij onze verplichting om bezoeken te registreren nakomen. 
 
Kan ik gebruik maken van de sauna faciliteiten?
Ja, dat kan! Ook hier is de 1,5 meter maatregel van kracht en in de natte ruimtes, de cabines en de baden dient deze te allen tijde nageleefd te worden. 
 
Ik wil graag squashen samen met een iemand anders, kan dat?Ja, dat is toegestaan op basis van het afgegeven squashprotocol van 26-6-2020. Een squashbaan dient wel te allen tijde gereserveerd te worden. Dit kan telefonisch of op de club.  
 
Ik wil graag tennissen, kan dat?
Ja, dat kan op basis van een reservering. Dit kan telefonisch of op de club.  
 
Kan ik gebruik maken van de zonnebank?
Ja dat kan, informeer naar de beschikbaarheid aan de receptie. 
 
Kan ik na het sporten gebruik maken van de horeca?
Ja dat kan, onze horeca is gewoon geopend volgens de horeca corona richtlijnen. 
 
Kan ik samen met iemand komen sporten ook al hoort die niet tot hetzelfde huishouden?
Ja dat kan, echter moet wel te allen tijde de 1,5 meter maatregel nageleefd worden. 
 
Beschikt HealthCity over goede ventilatiesystemen?
Ja, HealthCity beschikt over goede ventilatiesystemen waar geventileerd wordt met 100% verse buitenlucht zodat er geen recirculatie plaatsvindt. 
 
Kan ik gebruik maken van de badjas –en handdoeken service?
Vanuit hygiënisch oogpunt is het verplicht voor leden om hun eigen handdoek en badjas mee te nemen. Mocht jij je badjas en/of handdoek onverhoopt niet bij je hebben, (en heb jij badjas- en handdoekenservice inbegrepen) dan lenen wij jou uiteraard graag een badjas of een handdoek om te gebruiken tijdens het sporten of je wellnessbezoek. 

Moet ik verplicht een handdoek gebruiken?
Ja, dat is verplicht. 
 
Ik ben geen lid, maar ik wil graag op proef komen sporten. Kan dat?
Ja dat kan, het is wel van belang dat je een dagpas aanvraagt via de website of je registreert bij de receptie. Let op: proefsporten is enkel en alleen mogelijk op basis van een vooraf gemaakte afspraak.

Ik heb een 10 badenkaart, kan ik de sauna bezoeken? 
Ja dat kan. Voorafgaand aan je bezoek dien je je te melden bij de receptie om je bezoek te registreren. 
 
Ik heb een squash 10 rittenkaart, kan ik komen squashen?
Ja dat kan. Voorafgaand aan je bezoek dien je wel eerst je squashbaan te reserveren en meld je je bij de receptie om je bezoek te registreren. 
 
Ik ben 70+, zijn er speciale tijden waarop ik veilig kan sporten? 
Het is te allen tijde mogelijk om veilig te sporten bij HealthCity. Wilt u echter drukte vermijden, dan adviseren wij u om in de ochtend tussen 07.00 – 09.00 uur, middag tussen 12.00 – 17.00 uur of in vroege avond tussen 17.00 – 19.00 uur te komen. We hebben besloten om extra SeniorenFit-trainingen toe te voegen aan ons groepslesrooster. Check de website voor het actuele groepslesrooster en download de HealthCity Zuid app om te reserveren.

Kan ik gebruik maken van de kleedkamers en de douches?
Op basis van het meest recent afgegeven protocol Verantwoord Sporten van brancheorganisatie NL Actief kan dit. Kleedkamers, douches en toiletten zijn gewoon geopend. 

Zijn de toiletruimtes geopend?
Ja, deze zijn geopend. Iedere afsluitbare toiletruimte is voorzien van een desinfecterende sprayspuitbus. Na gebruik van het toilet veeg je de toiletbril met een beetje wc-papier af. Vervolgens desinfecteer je de onderkant van de wc-deksel en daarna desinfecteer je de wc-bril met de desinfecterende sprayspuitbus (veeg dit niet af met papier). Sluit de deksel en spoel door.

Zijn er aangepaste openingstijden? 
Ja, in de maanden juli en augustus zijn er aangepaste openingstijden. Voor zowel de club als de wellnessfaciliteiten. Klik hier voor de aangepaste openingstijden. 

Ik zie de damesochtend voor het gebruik van de wellnessfaciliteiten niet bij de openingstijden staan, klopt dit? Zo ja, waarom?
Ja dit klopt. Er is besloten om deze in de maanden juli en augustus niet door te laten gaan. Dit omdat wij de komende twee maanden zoveel mogelijk leden gebruik willen laten maken van onze clubfaciliteiten.  

Is de Kidsclub geopend? 
Ja, deze is geopend op alle clubs. In de maanden juli en augustus zijn er aangepaste openingstijden. Klik hier voor de meest actuele openingstijden. Per locatie is het maximum aantal kindjes beperkt. Reserveren voor de Kidsclub is verplicht. Dit kan telefonisch of op de club zelf. Er geldt een maximale tijdsduur van 1,5 uur. De kindjes worden buiten de deur van de Kidsclub overgedragen aan de Kidsclub-medewerker. Ouders mogen niet mee naar binnen.